ZAJEDNICA SPORTSKIH UDRUGA GRADA HVARA
OIB: 38975590768
Hvar, 07. veljače 2024. godine
Izvršni odbor Zajednice sportskih udruga grada Hvara na sjednici održanoj dana 07. veljače 2024. godine donosi novi
PRAVILNIK
O UVJETIMA I KRITERIJIMA ZA SUFINANCIRANJE PROGRAMA
SPORTSKIH UDRUGA I KLUBOVA GRADA HVARA
- UVODNE ODREDBE
Članak 1.
ZAJEDNICA SPORTSKIH UDRUGA GRADA HVARA (u daljnjem tekstu Zajednica), ovim pravilnikom utvrđuje kriterije sufinanciranja te način vrednovanja programa rada sportskih klubova i udruga (u daljnjem tekstu: sportske udruge) na području grada Hvara i prigradskih naselja (u daljnjem tekstu: grad), u cilju sufinanciranja njihove djelatnosti.
Članak 2.
Sredstva namijenjena sufinanciranju programa sportskih udruga osiguravaju se u proračunu Grada, a realiziraju ovisno o dinamici izvršenja proračuna Grada.
Članak 3.
Pravo na sufinanciranje programa te korištenje financijskih i materijalnih sredstava za provođenje sportske djelatnosti imaju sve sportske udruge koje:
- su organizirane sukladno Zakonu o sportu i Zakonu o udrugama
- redovito podnose prijave na natječaj
- shodno prihvaćenim programima izrađuju i dostavljaju izvješća o izvršavanju programa nadležnom upravnom tijelu Zajednice u rokovima utvrđenim Zakonskim i podzakonskim propisima
- su uključene u sustav natjecanja i imaju registrirane aktivne natjecatelje pri nadležnom sportskom savezu u Republici Hrvatskoj
- su sportski rekreativci
Članak 4.
Program rada pojedine sportske udruge donosi sportska udruga te isti sukladno natječajnoj dokumentaciji predaje prilikom prijave programa udruge na natječaj kojeg raspisuje Zajednica.
Članak 5.
Sportske udruge Zajednice razvrstavaju se u sljedeće grupe :
I GRUPA |
Sportske natjecateljske udruge |
II. GRUPA |
Rekreacijske udruge |
Članak 6.
Programi sportskih udruga sufinanciraju se sredstvima iz Čl. 2. ovog Pravilnika, prema sljedećoj raspodjeli:
I Sportske natjecateljske udruge - 92% od raspoloživih sredstava;
II Rekreacijske udruge - 8% od raspoloživih sredstava.
Članak 7.
Predlagač programa sportskih djelatnosti na području sporta u sustavu natjecanja je sportska udruga.
Ocjenjivač odobrenih programa je Povjerenstvo odabrano od strane Izvršnog odbora.
Odluku donosi Izvršni odbor.
Članak 8.
Predlagač programa djelatnosti na području sportske rekreacije je rekreacijska udruga.
Ocjenjivač odobrenih programa je Povjerenstvo odabrano od strane Izvršnog odbora.
Odluku donosi Izvršni odbor.
Članak 9.
Osim sufinanciranja programa sportske djelatnosti iz Čl. 5. ovog pravilnika, mogu se sufinancirati i posebni sportski programi od interesa Grada za razvoj sporta, poput vodenih sportova, manifestacija, obljetnica i slično, kao i programi od općeg interesa za promidžbu grada. Predlagač programa je udruga.
Odluku o odobravanju programa i iznosu sufinanciranja donosi Izvršni odbor.
Članak 10.
Sufinanciranje Programa iz Čl. 7. i 8. ovog Pravilnika vrednuje se pregledom programa od strane Povjerenstva.
Konačnu odluku donosi Izvršni odbor.
Članak 11.
Programi sportske djelatnosti koji se dostavljaju na ocjenu i vrednovanje Povjerenstvu, pored dokaza o općim i posebnim uvjetima moraju sadržavati:
- opis programa s financijskim planom koji će se realizirati;
- izvještaj o prethodno realiziranom programu, ostvarenim rezultatima i zaključnom računu, kojeg usvaja Skupština predmetne udruge;
- dokazi o ostvarenim rezultatima i utrošenim financijskim sredstvima;
- dokaz o registriranim aktivnim članovima - natjecateljima koji su verificirani u matičnom savezu predmetne udruge te ostalim članovima koji imaju uredno plaćenu članarinu;
- dokaz o drugim prikupljenim financijskim sredstvima.
- OPĆI UVJETI ZA SUFINANCIRANJE SPORTSKIH UDRUGA
Članak 12.
Sportske udruge moraju ispunjavati opće uvjete utvrđene ovim Pravilnikom glede ostvarivanja prava na sufinanciranje prijavljenih programa.
Članak 13.
Opći uvjeti za stjecanje prava na sufinanciranje programa sportskih udruga su:
- sportska udruga je upisana u Registar udruga, Registar sportskih organizacija i Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija;
- osigurani osnovni materijalni i organizacijski uvjeti za provođenje programa;
- raspolaganje s odgovarajućim stručnim kadrom, sposobnim za provođenje prijavljenog programa;
- ispunjenje svih obveza iz prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Grada odnosno Zajednice;
- definirani alternativni izvori sufinanciranja (sustav prikupljanja članarina, donacije, sponzorstva i sl.);
- osiguran kontinuirani rad sa svim uzrasnim kategorijama ovisno o vrsti sporta.
Članak 14.
Programi sportskih udruga koji ne ispunjavaju uvjete iz Čl. 3. i 13. ovog Pravilnika neće se sufinancirati.
Članak 15.
Udruge koje provode Programe sportske rekreacije, koja je definirana kao osobna potrošnja članova, mogu dostaviti programe koji sadržavaju sljedeće oblike djelatnosti:
- Jedinstvena sportsko-rekreativna natjecanja trajnijeg karaktera s kontinuitetom aktivnosti – Liga, turnir i sl.;
- Gradske, prigodne, sportsko-rekreativne, aktivnosti vezane uz popularizaciju sportske rekreacije i sl.
Članak 16.
Sportska udruga natjecateljskog sporta osim općih uvjeta mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete iz ovog Pravilnika:
- osigurana kontinuirana aktivnost za sve natjecatelje kroz odgovarajuće programe rada i sudjelovanje u odgovarajućim sustavima natjecanja;
- osiguran organizirani stručni rad sa selekcijama aktivnog članstva;
- osigurani osnovni materijalni uvjeti za realizaciju planiranih programa aktivnosti:
- korištenje objekata za obavljanje sportske djelatnosti za realizaciju planiranih aktivnosti;
- korištenje i osiguranje vlastitog fonda rekvizita, opreme i pedagoških pomagala za realizaciju programa treninga, odnosno najam istih;
- vođenje materijalno – financijskog poslovanja i administrativno – tehničkih poslova, sukladno zakonskim propisima.
Članak 17.
U cilju da se kroz financiranje i vrednovanje pojedinih programa stvore pretpostavke za kvalitetno i transparentno funkcioniranje sportskih udruga i razvoj sporta, jedno od osnovnih načela raspodjele sredstava je priznavanje prihvatljivih troškova nužnih za financiranje sportske udruge.
Troškovi za koje se osiguravaju sredstva u proračunu Zajednice (prihvatljivi troškovi) su:
- troškovi natjecanja – domaćinstva (prijevoz, ishrana, noćenja, pehari, medalje i sl.);
- troškovi natjecanja – gostovanja (prijevoz, ishrana, noćenje);
- troškovi prijevoza na trening i natjecanja;
- ostali troškovi (uredski materijal i sl.);
- kupnja neophodne opreme i potrošnog materijala neophodnog za treninge i natjecanja;
- troškovi trenera;
- drugi opravdani troškovi održavanja treninga (najam i slično);
- troškovi sportskih objekata;
Na sljedeće troškove moguće je potrošiti najviše do 20% ostvarenih sredstava:
- održavanje sredstava (auta, plovila, prikolica-trajlera, strojeva za održavanje terena i popravak istih i sl.) neophodne za održavanje treninga i natjecanja, a u vlasništvu su udruge;
- Režijski troškovi (struja, voda i sl.)
Sportske udruge su obvezne dostaviti izvješće o utrošenim sredstvima za svaku donaciju iz proračuna zajedno s preslikama dokumentacije (preslika računa, ugovor, isplatnica i sl.) koja se daje kao dokaz nastalog troška mora imati potpisanu bilješku odgovorne osobe sportske udruge ili ovjeru knjigovodstvenog servisa te datum plaćanja).
Nakon pravdanja sredstava koja su doznačena sportskim udrugama iste mogu podnijeti pisani zahtjev za daljnju isplatu sredstava.
Neovisno o planiranim sredstvima na godišnjem nivou sportskoj udruzi mogu se isplatiti samo opravdani troškovi.
Kontrolu namjenskog utroška odobrenog iznosa proračuna vrši Nadzorni odbor Zajednice.
- OPĆI SUSTAV BODOVANJA
Članak 18.
Dodjela sredstava udrugama iz Čl. 5. ovog Pravilnika vrednuje se temeljem postignutih rezultata u godini koja prethodi godini u kojoj se raspisuje Natječaj, a prema sljedećem sustavu bodovanja:
Pripadajuća odobrena sredstva za GRUPU I, odnosno sportske natjecateljske udruge raspoređuju se temeljem tri (3) osnovna kriterija:
1. Članstvo (ukupni broj aktivnih članova udruge)
2. Natjecanja (lige, turniri, regate i sl.)
3. Uspjeh (postignuti rezultati članova udruge)
Pripadajuća odobrena sredstva za GRUPU II, odnosno rekreacijske udruge raspoređuju se temeljem dva (2) osnovna kriterija:
1. Članstvo (ukupni broj aktivnih članova udruge)
2. Događanja (manifestacije, susreti i sl.)
Članak 19.
Programi udruga iz GRUPE I vrednuju se na sljedeći način:
- 30 % odobrenih sredstava dijeli se prema ostvarenom rezultatu prema kriteriju Članstvo iz Čl. 18. St. 2. ovog Pravilnika, a sukladno tablici iz stavka 2., ovog članka.
- 40 % odobrenih sredstava dijeli se prema ostvarenom rezultatu prema kriteriju Natjecanja, iz Čl. 18. St. 2. ovog Pravilnika, a sukladno tablici iz stavka 2., ovog članka.
- 30 % odobrenih sredstava dijeli se prema ostvarenom rezultatu prema kriteriju Uspjeh iz Čl. 18. St. 2. ovog Pravilnika, a sukladno tablici iz stavka 2., ovog članka.
Odobrena sredstva po pojedinom kriteriju raspoređuju se sukladno ostvarenom rezultatu na bodovnoj tablici:
Ostvareni rezultat |
Udio odobrenih sredstava (%) |
1. mjesto |
30.00% |
2. mjesto |
25.00% |
3.mjesto |
15.00% |
4.mjesto |
12.00% |
5. mjesto |
7.00% |
6. mjesto |
6.00% |
7. mjesto |
5.00% |
8. mjesto |
0.00% |
U slučaju manjeg broja prijavljenih udruga od predviđene raspodjele, višak odobrenih sredstava za GRUPU I dijeli se solidarno među prijavljenim udrugama.
Članak 20.
Programi udruga iz GRUPE II vrednuju se na sljedeći način:
- 60 % odobrenih sredstava dijeli se prema ostvarenom rezultatu prema kriteriju Članstvo iz Čl. 18. St. 3. ovog Pravilnika, a sukladno tablici iz stavka 2., ovog članka.
- 40 % odobrenih sredstava dijeli se prema ostvarenom rezultatu prema kriteriju Događanja, iz Čl. 18. St. 3. ovog Pravilnika, a sukladno tablici iz stavka 2., ovog članka.
Ostvareni rezultat |
Udio odobrenih sredstava (%) |
1. mjesto |
50.00% |
2. mjesto |
40.00% |
3. mjesto |
10.00% |
U slučaju manjeg broja prijavljenih udruga od predviđene raspodjele, višak odobrenih sredstava za GRUPU II dijeli se solidarno među prijavljenim udrugama.
Članak 21.
Rang ljestvicu prijavljenih udruga prema svakom pojedinom kriteriju utvrđuje Povjerenstvo na temelju dostavljene natječajne dokumentacije, a konačnu odluku donosi Izvršni odbor koja se objavljuje na internet stranicama Zajednice.
Članak 22.
Sve prijavljene udruge imaju pravo na žalbu 7 dana od dana objave rezultata Natječaja.
Žalbe se upućuju na adresu Zajednice.
Izvršni odbor dužan je pismeno se očitovati u roku 7 dana od dana zaprimanja žalbe na rezultate Natječaja.
- POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA SUFINANCIRANJE
PROGRAMA
Članak 23.
Prijedloge programa sportskih aktivnosti, odnosno natječajnu dokumentaciju za narednu kalendarsku godinu zainteresirane sportske udruge koje ispunjavaju uvjete iz općih odredbi ovog Pravilnika dužne su dostaviti nakon objave Natječaja kojeg Izvršni odbor Zajednice objavljuje na mrežnim stranicama Zajednice (www.zsugh.hr).
Članak 24.
Podnositelji prijedloga programa iz prethodnog članka dostavljaju programe na obrascima čiji sadržaj i oblik propisuje Izvršni odbor Zajednice, a prema rokovima utvrđenim u javnom Natječaju kojeg određuje Izvršni odbor Zajednice.
Prijave dostavljene van roka neće se razmatrati.
- IZVRŠAVANJE PROGRAMA
Članak 25.
Sportska udruga čiji program se sufinancira iz sredstava koje je ostvarila Zajednica dužna je izvršavati program sukladno prihvaćenim programima i uvjetima iz natječajne dokumentacije.
Članak 26.
Za sve odobrene programe sklapaju se ugovori u kojima se naznačuje iznos odobrenih sredstava po svim kriterijima sufinanciranja.
Sredstva planirana za sufinanciranje troškova svakog pojedinog programa mogu se revidirati tijekom proračunske godine temeljem posebne Odluke Izvršnog odbora.
Članak 27.
Ukoliko sportske udruge ne ostvaruju svoje programe, ne djeluju sukladno zakonu i programu te ne podnose redovito izvješće o radu i financijska izvješća sukladno zakonu i sklopljenom ugovoru ili nenamjenski troše sredstva, obustavit će se daljnja isplata ostvarenih sredstava te zatražiti povrat isplaćenih sredstava od predmetne udruge.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
Inicijativu za izmjene ili dopune ovog Pravilnika može pokrenuti svaka članica Zajednice te Grad Hvar.
Odluku o izmjenama donosi Izvršni odbor Zajednice.
Članak 29.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uvjetima i kriterijima za financiranje programa sportskih udruga i klubova grada Hvara od 26. 01.2023.
Predsjednik ZSU grada Hvara
Boris Kovačević